- ilman kohentamista. Niin valitettavasti alkaa olla meikäläisellä Alvarin suhteen. Ainakin tällä hetkellä on sellainen fiilis. Kieltämättä minä olen ollut se ns aktiivisempi osapuoli. Eilen päätin että annan olla rauhassa enkä odota enää mitään... Ei oikein huvitakaan. Olen jo aika kauan odotellut tilanteen muuttumista. Pikemmin taantumista...

Hänhän oli ilmeisesti viikonlopun reissussa tai ainakin perjantaina piti olla ulkomailla. Paluupäivää tosin ei mulle ole kertonut - ja minulla tällä hetkellä mielessä et se joka on reissusta tulee - myös ilmoittaa tulleensa. Minä en tällä kertaa viitsi perään kysellä. Ärsyttää jos laittaa viestin ja viesti ei välitykään...

Luultavasti päivän parin päästä soittaa tai laittaa viestiä et mikä nyt. Niin siinä yleensä käy. Vähän on jotenkin olo kuin parikymppisellä joka odottaa soittoa. Tulee ihan vanhat ajat mieleen kun ei ollut kännyköitä ja kotona oli se yksi puhelin olohuoneessa.  Juttele siinä sitten kun kotiväki on ympärillä. Tosin ei tilanne paljon parempi ole nykyäänkään kun ei ole rauhallista puhumispaikkaa - silloin tällöin pakenen saunan lauteille. Kesällä ulos.

Monika sai eilen sikaflunssapiikin - kuume nousi tänä aamuna. Jäseniä särki jo eilen. On sitten ollut kotosalla ja tulee olemaan huomennakin koulusta pois. Luokaltaan puolet pois rokotuksen takia. Tein illalla huomiseksi makaronilaatikkoa. Et on ruokaa lapselle

Sain tänään vähän kritiikkiä pomolta - lähinnä mun äänenkäytön takia. Olen kieltämättä aika kuuluvaääninen ja meillä on avokonttori - mutta kyllä muidenkin ääni kuuluu. Mua ei se häiritse. Toinen asia oli että puhelimeen ei sanota asiakkaalle ei vaan pitää löytää muita tapoja. Eikä selitellä vaan pyritään sanomaan nk asia on "that's it". No antoi myös myönteistäkin palautetta eli että olen  hyvä puhelimessa jne. Ko. pomo on ilmeisesti jotain oppinut - aikaisemmin oli aika töksähtelevä. Mutta ei se silti kivalta tuntunut vaikka tiedänkin ko puutteeni. Mutta kyllä mulle saa huomauttaa...

Muuten - asiasta toiseen - olen "allerginen" sanalle tärkeysjärjestys. Jos joku puhuu tärkeysjärjestyksestä niin pian huomaa että asia on päinvastoin. Aivan kuin jollain lailla haluaisi hyvitellä tai lepytellä. Että olet kuitenkin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä  plaah plaah - tyhjiä, turhia sanoja.

Mutta eteenpäin elävän mieli tai eteenpäin sano mummo lumessa. En mä aio jäädä tuleen makaamaan. Elän elämääni. Katsotaan kuka tai ketä siihen ilmaantuu. Huomenna kuitenkin illalla opiskelijakavereiden tapaaminen yhden kaverin kotona. Tekaisin hänelle tuliaisiksi enkelikännykorun (tai mihin sen haluaa laittaakin - vaikkapa joulukuuseen). Toisaalta olis ollut kiva tehdä kaikillekin mutta se tavallaan vaatii miettimistä mikä kenellekin sopii. Haluan että se koru on henkilökohtainen ja tehty kyseistä ihmistä ajatellen.