Olin Iinan kanssa pääkirjastossa tänään. Siellä oli kirjailijavieraana Roman Schatz. Monika ei lähtenyt vaan jäi lukemaan läksyjä (myöhemmin häntä kyllä harmitti).

En mä osaa sen enempää ko tapahtumasta kertoa - vain sen että kyllä Roman todella osaa puhua. En tarkoita tällä hänen suomenkielen taitoaan vaan puhetyyliä, kertojanlahjoja - tavallaan ikäänkuin ottaa kuulijansa. Iinan kanssa mietittiin kotimatkalla että jotenkin hänen (siis Romanin) huumori tuntuu samantyyppiseltä kuin se mihin me ollaan totuttu mm kotona sekä mummolassa. Meillä on aina ollut hieman ns oma huumori - meiän perheessä.

Jimikin soitteli äsken. Päivän kuulumiset juteltiin ja ilmoitteli et ajelee luultavasti huomenillalla tännepäin.

Töissä pikkusen kiirettä. Vajausta henkilömäärässä. Pari sairaslomalla (tai toisella tais olla lapsi kipeänä) ja yks lomalla. Aamulla ensin kielikurssilla. 1½ tuntia rankkaa opiskelua ja sitten töihin.

En tiedä miten käy. Päätin lopettaa yhden lääkkeen - tai eihän mulla ole kuin se yksi beetasalpaaja sydämen sykkeen vähentämiseen. Olen vähentänyt eikä se sanottavammin ole näyttänyt vaikuttavan verenpaineeseen. Mullahan on oma mittari josta voin tilannetta seurata. Mun olis pitänyt uusia resepti mutta olen jo pidemmän aikaa miettinyt että onko siitä mitään hyötyä. Sain sen lääkityksen yhdeltä työterveyslääkäriltä muutama vuosi sitten ja sen jälkeen on vaan joku sen aina uusinut eikä tilannetta ole sen enempää tutkittu että tarvinko todella... viimeksi lekuri sanoi et no - onhan se halpa sydänkohtauksen estäjä tai jotain sellaista. En mä mielelläni mitään lääkettä syö!! Kattelen nyt mittarilukemia ja jos hälyyttävältä näyttää niin otan sitten lääkäriin yhteyttä. Kyllähän mä sen tiedän ettei itse saisi, mutta en ole kuitenkaan äkillisesti lopettamassa vaan vähentäen...

* tarkistin vanhasta blogista et aloitin lääkkeen syksyllä 2005.