nimittäin oman asunnon hankinta. Olen jo melko kauan mietiskellyt että miksi maksan korkeaa vuokraa kun samalla summalla lyhentäisi omaakin. Eikä vuokrat taatusti tule halpenemaan vaikka tulevaisuudessa muuttaisinkin pienempään. Mutta ajatuksena on myös se, että saisin hankittua itselleni isomman kodin, johon mahtuvat myös lapseni ja heidän  tulevat perheensä.

Keuhkoputkentulehdusta potiessani jouduin perumaan edellisen pankkineuvojan ajan. Enkä ole vielä asuntoesittelyissäkään käynyt. Tänään kävin sitten pankissa juttelemassa ja näytti vihreää valoa. En tosin tule saamaan kovin isoa lainaa ja tarvitsen takaajaakin kun kuitenkin on pari näitä huollettavia. Illalla sitten isäni soitteli muita asioita ja sain kerrottua käyneeni pankissa. Olin ajatellut meneväni käymään vanhempien luona juttelemassa. No kerroinkin sitten puhelimessa ja he lupasivat taata lainani. Isäni sanoi, että kyllä veljeänikin autettiin samalla tavalla aikoinaan. Kyse ei kuitenkaan ole suurista summista.

Nyt jää sitten nähtäväksi miten asia etenee. Huomenna soitan kyllä pankkiin että saa laittaa asian vireille.

Töissä menee entiseen tahtiin. Kun saa edellisen mokan korjattua, tulee uusi... no ei yksin mulle niitä satu.

Tosta laina-asiasta olen jutellut siskon sekä kamun kanssa. Laitoin viestin Jimillekin. Jotain puhetta asiasta on ollut aiemmin. Kiva jakaa ihmisille hyviäkin fiiliksiä. No en mä nyt missään onneni kukkuloilla ole. Pelottaa ja jännittää. On se kuitenkin iso päätös yksin tehdä ja vastata siitä.